2020. December 1. Kedd Elza napja van.
Kezdőlap Beköszönő Nagykunság Nagy-Sárrét Hajdúság - Hortobágy A hét képe A Farkas család naplója Háromföldi Ki KicsodaEmlékek, történetek... Fotoalbum

Őszi karantén...
2020-11-21 13:09:52

...azzal kezdődött, hogy szeptember elsejével lezárták a magyar határt, tehát se ki, se be... A hónap végére pedig esküvőre voltunk hivatalosak a villányi borvidéken egy kis faluba ...

« Vissza a hírekhez
Újra Tiszató kör!

2020-07-06 07:00:53

2009-ben, tehát 11 éve már egyszer körbe tekertük a Tisza tavat. Ez már akkor is nagyon nagy teljesítmény volt a részünkről. Barátaink is szerették volna megtenni ezt és már több éve tervben volt ez a projekt velük. A Tisza tavi kerékpár út teljessé tétele viszont már egyre aktuálisabbá tette e gondolatot, amit 2020. június 16-án meg is valósítottunk. Közeli ismerőseink tanácsára nem hétvégén, hanem hétköznap vágtunk neki a távnak. Szombat vasárnap ugyanis nagyon zsúfolt az út. Sajnos az időjárást nem tudtuk befolyásolni, így szemerkélő esőben, de annál nagyobb kedvvel indultunk el sarudi szállásunkról.

Kiskörére igen hamar megérkeztünk, ahol sajnos nincs normálisan jelölve, illetve kitáblázva a kerékpár út folytatása, így simán bekarikáztunk az erőmű egyik területére, ahol a portás igazított útba bennünket. Valószinűleg valamit félre érthettünk, mert már a település központja felé közeledtünk, mikor is megkérdeztünk egy fiatalembert, hogy erre van-e a gát felé vezető bicikli út. Az illető helyeselt, hogy igen-igen, menjünk csak egyesen ezen az úton tovább. Amikor egyre gyanúsabbá vált a dolog újra megkérdeztünk embereket, akik vissza irányítottak bennünket, úgyhogy egy félórás csalingázás után tértünk a helyes irányba.

A Kiskörei Vízlépcsőnél  megnéztük Közép-Európa legnagyobb ökológiai folyosóját (hallépcsőjét). Majd Abádszalókon a Panoráma Étteremben ebédeltünk és pihentettük fáradt lábainkat.

Ezután következett a fekete leves: Tiszafüredig izzó napsütésben, kopár és kietlen gáton vezet az út. Ekkor én kezdtem visszasírni a szemerkélő esőt No, itt már igen csüggedten nyomtuk a pedált, bár Zoli barátunk próbált lelket verni belénk, hogy már a fele utat megtettük.

Poroszlót elérve rátértünk a vadi új kerékpár útra, ami valóban nagyon jó, hiszen tizenegy évvel ezelőtt még a forgalmas úton, autók között kellett bringázni. Sajnos a hidak melletti függő utak vasráccsal le voltak zárva, mert ugyan készen vannak már, de a hivatalos átadás csak 2020. június 20-án lesz. Ekkor már hatalmas, sötét fellegek éktelenkedtek a tó fölött.

Nagyon igyekeztünk, hogy mielőbb haza érjünk, de sajnos Poroszló után elkapott bennünket egy hatalmas zuhé. Kb. kilenc kilométert szakadó esőben tettünk meg Sarudig, de megcsináltuk! Összesen 71 km-t kerekeztünk a Tisza tó körül. (Írta: Csontos Gabriella)